Een nieuw begin

Geplaatst op: 7 januari 2023
Heer, ’s morgens hoort U mij al roepen. ’s Morgens vertel ik U wat ik op mijn hart heb.
Dan wacht ik op Uw antwoord. – Psalm 5:3
 
Dit Bijbelvers staat in Psalm 5 wat ook wel de ‘ochtendpsalm’ wordt genoemd. ’s Ochtends vertel ik God waar ik mee bezig ben en dan wacht ik af. Voor mijzelf heb ik de Psalm een beetje aangepast:
 
“Aan het begin van dit jaar hoort U mij al van alles roepen.
Aan het begin van dit jaar vertel ik U wat ik voor dit jaar op mijn hart heb.
Ik zie met enthousiasme en verwachting uit naar wat U gaat doen!”
 
Misschien iets meer aangepast dan een beetje, maar zo wil ik uitzien naar dit komende jaar.
2022 ligt achter ons. Dat is voorbij. En het zijn herinneringen geworden, mooie en minder mooie, blijde en verdrietige momenten waren er.
Hoe het ook was, we mogen het achter ons laten en vol vertrouwen God vertellen wat we op ons hart hebben.
 
In klaagliederen staat de tekst: Elke morgen is Hij opnieuw goed voor ons! U bent zo trouw!
God is trouw ook dit jaar! We mogen vol verwachting uitkijken naar wat dit jaar voor ons heeft.
 
Wij zien ook uit naar een nieuw jaar. We zijn alweer volop aan het plannen maken.
Opnieuw reizen naar Afrika. In april of mei staat de volgende reis gepland. We willen dit jaar de cursus ‘Gods stem verstaan’ in Oeganda en Kenia gaan geven voor het leiderschap, zodat zij dit daarna zelf kunnen gaan geven in hun kerken.
Deze cursus vertalen in het Swahili is nog een droom die we dit jaar graag zien uitkomen.

Maar er komt ook een profetische conferentie in maart. En daar hebben we ook heel veel zin in.
We willen mensen de mogelijkheid geven om een profetisch consult te komen doen. In een veilige setting jou mooie woorden van God meegeven. En natuurlijk willen we de Basket of Hope uitdelen aan mensen waar een extraatje zo welkom is.
 
Zomaar een aantal plannen die wij op ons hart hebben en aan God vertelt hebben.
Voor sommige plannen is al een antwoord van God gekomen en voor sommige plannen wachten we nog op antwoord.
Een goed begin is het halve werk.. Een goed begin is ook God je plannen voorleggen. Daarna zien wij uit naar een niet een half goed werk, maar een heel goed werk. En dat lukt als we willen wachten op Zijn antwoord op onze plannen.
 
We bidden je een fantastisch nieuwjaar toe waarin jij zult weten en ervaren dat God elke dag opnieuw goed voor jou is.
 
Liefs
Esther en Erik

Over de schrijver

Deel deze bemoediging

Onze laatste bemoedigingen

Gebreide dekentjes uitdelen Oeganda

Is er een steekje los?

Ik zou zeggen: “nee, niet echt. Er is zeker geen steekje los bij mij”.  Maar soms laat ik wel een steekje vallen…. Als ik even op de bank zit, brei

Ga er op uit..

Ga er daarom op uit om alle volken tot mijn leerlingen te maken…  Er zijn mensen die bij het lezen van deze tekst heel blij en enthousiast worden. Zij worden

Als je maar gelooft

Heel lang geleden was er in onze kerk een toneelstukje dat opgevoerd werd door de kinderen van de zondagschool, zoals dat in die tijd nog heette. Eén van de kinderen